Wanneer je jouw iPad Pro gebruikt, kan het vervelend zijn als het beeld niet meer automatisch meedraait. Je houdt jouw tablet vast, maar het scherm blijft in dezelfde stand staan. Gelukkig zijn er oplossingen om dit makkelijk op te lossen, zodat je weer zonder problemen gebruik kunt maken van jouw iPad Pro. Lees hoe je het probleem van het niet automatisch draaien van het beeld op jouw iPad Pro kunt oplossen.
Ga snel naar
iPad Pro beeld draait niet meer automatisch?
Heb je problemen met de automatische draaifunctie van je iPad Pro? Geen paniek. Dit zijn enkele oplossingen die je kunt proberen om het probleem op te lossen.
1. Controleer instellingen
Controleer of de rotatievergrendeling per ongeluk is ingeschakeld. Je kunt dit controleren door naar het Bedieningspaneel te gaan en op het icoontje met het slot en de pijl eromheen te klikken. Als het vergrendeld is, kun je hierop klikken om het los te maken.
2. Kalibreer de gyroscoop
Als de gyroscoop niet goed gekalibreerd is, kan dit problemen veroorzaken met de automatische rotatie van het scherm. Je kunt de gyroscoop kalibreren door naar “Instellingen” te gaan, vervolgens naar “Algemeen” en dan naar “Toegankelijkheid”. Klik vervolgens op “Beweging” en gebruik de knop “Kalibreer beweging” om het te kalibreren.
3. Herstart de iPad
Soms kan een eenvoudige herstart van het apparaat het probleem oplossen. Houd de aan/uit-knop op de bovenkant van de iPad ingedrukt totdat je de optie ziet om het apparaat uit te schakelen. Schakel het apparaat vervolgens uit en start het opnieuw op.
4. Reset alle instellingen
Als het probleem aanhoudt, is het mogelijk dat er iets is misgegaan met de instellingen van de iPad. Door alle instellingen te resetten, worden alle persoonlijke instellingen gewist en keert de iPad terug naar de standaardinstellingen. Ga hiervoor naar “Instellingen”, vervolgens naar “Algemeen” en dan naar “Stel opnieuw in”. Klik tenslotte op “Herstel alle instellingen”.
Mogelijke oorzaken
- De automatische rotatiefunctie is uitgeschakeld in de instellingen van de iPad Pro.
- De iPad Pro is vastgelopen of heeft een softwarefout, waardoor de automatische rotatie niet meer werkt.
- Er is een probleem met de gyroscoop sensor in de iPad Pro, waardoor de automatische rotatie niet wordt gedetecteerd.
- Er zit vuil of stof in de sensoren op de iPad Pro, waardoor de automatische rotatie niet correct werkt.
- De fysieke bewegingssensor in de iPad Pro is beschadigd of defect geraakt, waardoor de automatische rotatie niet meer werkt.
- Er is een algemeen probleem met de hardware of software van de iPad Pro, waardoor de automatische rotatie niet meer werkt.
Wat te doen als niets helpt
Als je er zelf niet in slaagt om het probleem van je iPad Pro op te lossen waarbij het beeld niet meer automatisch draait, hoef je niet in paniek te raken. Er zijn gelukkig talloze opties om dit probleem op te lossen en je apparaat terug te brengen naar de functionaliteit die je gewend bent.
Een eenvoudige oplossing is om naar de instellingen van je iPad Pro te gaan en te controleren of de optie ‘Automatisch draaien’ is uitgeschakeld. Als dit het geval is, kan je deze functie simpelweg weer terug inschakelen. Als dit niet werkt, kan je overwegen om je apparaat opnieuw op te starten. In veel gevallen helpt dit wel om het probleem te verhelpen.
Als deze basisoplossingen niet werken, kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van Apple. Zij kunnen je verder helpen en het probleem oplossen. Blijf niet te lang met dit probleem rondlopen, maar onderneem tijdig actie, zodat je weer optimaal kunt genieten van je iPad Pro.
Onthoud dat het niet ongebruikelijk is dat er problemen zijn met technologische apparaten. Het belangrijkste is om rustig te blijven en op zoek te gaan naar een oplossing. Door het probleem op de juiste manier aan te pakken, ben je snel weer in staat om volop te genieten van je iPad Pro.