Je hebt net je Xiaomi smartwatch proberen op te laden, maar het lijkt erop dat het niet werkt. Het is super vervelend, vooral omdat je horloge niet goed werkt zonder een volle batterij. Maar maak je geen zorgen, want we hebben hier een aantal oplossingen verzameld om dit probleem op te lossen. We gaan u uitleggen waarom uw Xiaomi smartwatch niet oplaadt en hoe u het kunt oplossen.
Ga snel naar
Xiaomi smartwatch laadt niet op?
Heb je problemen met het opladen van je Xiaomi smartwatch? Geen zorgen, we hebben een lijst samengesteld met oplossingen om dit vervelende probleem aan te pakken.
1. Controleer of de oplader goed is aangesloten
Controleer of de oplader goed in het stopcontact is gestoken en of de connector goed in de smartwatch is gestoken. Probeer een andere oplader om te controleren of het probleem niet daar ligt.
2. Controleer of de batterij niet is oververhit
Als de smartwatch te lang in direct zonlicht of op een warme plek heeft gelegen, kan de batterij oververhit raken. Laat de smartwatch afkoelen en probeer de smartwatch opnieuw op te laden.
3. Schakel de smartwatch uit en weer in
Soms werkt het opnieuw opstarten van de smartwatch als een reset. Houd de aan/uit-knop ingedrukt totdat de smartwatch uitgaat en laat de knop los. Druk vervolgens opnieuw op de aan/uit-knop om de smartwatch weer in te schakelen.
4. Controleer de laadpoort van de smartwatch
Soms kan er stof of vuil in de laadpoort van de smartwatch zitten, wat het opladen hinderlijk kan maken. Gebruik een droog wattenstaafje om de laadpoort schoon te maken.
5. Schakel Bluetooth en Wifi uit
Als de smartwatch met Bluetooth of Wifi is verbonden, kan dit problemen veroorzaken bij het opladen. Schakel Bluetooth en Wifi uit en probeer de smartwatch opnieuw op te laden.
6. Fabrieksreset de smartwatch
Als geen van de bovengenoemde oplossingen werkt, kun je proberen de smartwatch terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit zal alle gegevens op de smartwatch wissen, maar kan het probleem verhelpen. Raadpleeg de handleiding van de smartwatch hoe je dit doet.
7. Neem contact op met de klantenservice
Als geen van de bovengenoemde oplossingen werkt, neem dan contact op met de klantenservice van Xiaomi. Zij kunnen je verder helpen met het oplossen van het probleem.
Mogelijke oorzaken
- De oplaadpinnen op de smartwatch zijn vuil of beschadigd.
- Het oplaadstation of de oplaadkabel werkt niet goed.
- De batterij van de smartwatch is volledig leeg.
- De batterij van de smartwatch is beschadigd.
- Het gebruiken van een niet-geschikte oplader kan ervoor zorgen dat uw slimme horloge niet oplaadt.
- De laadpoorten van de smartwatch of oplader zijn beschadigd.
Wat te doen als niets helpt
Als je alles geprobeerd hebt en toch nog steeds het probleem hebt dat je Xiaomi smartwatch niet oplaadt, hoef je je geen zorgen te maken. Er zijn namelijk nog verschillende stappen die je kunt volgen om het probleem op te lossen. Een oplossing is bijvoorbeeld om de smartwatch aan te sluiten op een andere oplader of op een ander stopcontact. Mogelijk is er namelijk een probleem met de oplader die je momenteel gebruikt of met het stopcontact dat je gebruikt. Als dat niet werkt, kun je ook proberen om de smartwatch enkele minuten aangesloten te houden en te wachten tot het laadniveau verandert. Probeer ook te controleren of de aansluiting tussen de oplader en de smartwatch goed vastzit. Het kan voorkomen dat de aansluiting onvoldoende contact maakt, waardoor de smartwatch niet oplaadt. Tot slot kun je ook contact opnemen met de klantenservice van Xiaomi of de winkel waar je het product hebt gekocht, zij willen je graag helpen bij het oplossen van het probleem. Hopelijk helpen deze stappen je om het probleem op te lossen en kan je weer genieten van je Xiaomi smartwatch.