Als je graag gebruik maakt van je iPad Pro, dan weet je hoe vervelend het kan zijn als je geen internetverbinding hebt. Of het nu gaat om het streamen van films, het versturen van belangrijke e-mails of het gebruik maken van videochat, een gebrek aan verbinding kan je dag flink in de war schoppen. Gelukkig zijn er verschillende stappen die je kunt nemen om het probleem op te lossen, wanneer je iPad geen internetverbinding heeft. We laten je zien hoe je stap voor stap kunt achterhalen wat het probleem is en het op kunt lossen. Lees snel verder en zorg ervoor dat je nooit meer zonder internet zit op je iPad Pro.
Ga snel naar
iPad Pro geen internet?
Als je merkt dat je iPad Pro geen internetverbinding heeft, kan dat erg frustrerend zijn. Gelukkig zijn er een aantal oplossingen om dit probleem op te lossen en weer verbonden te raken met het internet.
1. Controleer de wifi-verbinding
Controleer of je iPad Pro verbonden is met wifi door naar de wifi-instellingen te gaan. Als je niet verbonden bent, zoek dan naar beschikbare netwerken en selecteer degene waarmee je verbinding wilt maken. Als je wel verbonden bent, probeer dan verbinding te maken met een ander wifi-netwerk.
2. Start je iPad Pro opnieuw op
Soms kan het eenvoudig opnieuw opstarten van je iPad Pro het probleem oplossen. Houd de aan/uit-knop ingedrukt totdat je een schuifregelaar ziet. Sleep deze naar rechts om je iPad Pro uit te schakelen. Wacht een paar seconden en start je iPad Pro opnieuw op.
3. Vergeet het wifi-netwerk en maak opnieuw verbinding
Als je al verbonden bent met wifi, kan het helpen om het netwerk te vergeten en opnieuw verbinding te maken. Ga naar de wifi-instellingen en zoek het netwerk waarmee je verbonden bent. Tik op “Vergeet dit netwerk” en maak vervolgens opnieuw verbinding.
4. Reset de netwerkinstellingen
Soms kunnen conflicterende netwerkinstellingen problemen veroorzaken met het verbinden met wifi. Ga naar de instellingen en tik op “Algemeen”. Scrol naar beneden en tik op “Stel opnieuw in”. Kies vervolgens “Herstel netwerkinstellingen”. Hiermee worden alle wifi-wachtwoorden en -instellingen verwijderd, dus houd alle nodige informatie bij de hand voordat je dit doet.
5. Schakel de vliegtuigmodus in en uit
Schakel de vliegtuigmodus in door het Bedieningspaneel omhoog te vegen en op het vliegtuigpictogram te tikken. Wacht enkele seconden en schakel de vliegtuigmodus opnieuw uit. Hiermee worden de draadloze verbindingen opnieuw opgestart en kan het probleem worden opgelost.
6. Controleer of je router werkt
Controleer of andere apparaten momenteel verbinding maken met je wifi-router. Als dit niet het geval is, start de router dan opnieuw op. Als je problemen blijft ondervinden en andere apparaten wel verbinding kunnen maken met de router, neem dan contact op met je internetprovider.
7. Verwijder onnodige apps en gegevens
Als je iPad Pro geen internet heeft, kan een vol geheugen ook een probleem zijn. Verwijder onnodige apps en gegevens om ervoor te zorgen dat er voldoende ruimte op je apparaat is om verbinding te maken met wifi.
8. Neem contact op met Apple support
Als geen van deze oplossingen werkt, neem dan contact op met Apple support voor verdere hulp en advies. Ze kunnen je helpen bij het oplossen van problemen en het mogelijk repareren van je iPad Pro als er hardwarematige problemen zijn.
Mogelijke oorzaken
- wifi-netwerk niet beschikbaar
- Verkeerde wifi-wachtwoord ingevoerd
- wifi-router niet correct ingesteld
- Netwerkconfiguratieproblemen op het apparaat zelf
- iPad Pro softwarefout
- Onvoldoende internetdekking
- Netwerkbeperkingen of firewallinstellingen van router of ISP
- Hardwareproblemen met de iPad Pro netwerkchips of antennes
- Andere apparaten hebben mogelijk de beschikbare bandbreedte opgebruikt
- Serverproblemen bij de internetprovider
Wat te doen als niets helpt
Als je het probleem hebt dat je iPad Pro geen internet heeft en het lukt je zelf niet om het op te lossen, hoef je niet in paniek te raken. Er zijn verschillende stappen die je kunt nemen om het probleem op te lossen.
Ten eerste kun je proberen om je iPad Pro opnieuw op te starten. Soms is dit genoeg om de internetverbinding weer aan de praat te krijgen.
Als dit niet werkt, kun je proberen om je netwerkinstellingen te resetten. Ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Hiermee worden je wifi-wachtwoorden en -instellingen verwijderd, maar het zou het probleem met je internetverbinding moeten oplossen.
Als dit nog steeds niet werkt, kun je contact opnemen met de technische ondersteuning van Apple. Zij kunnen je helpen om het probleem op te lossen en ervoor zorgen dat je weer verbinding kunt maken met het internet.
Als je iPad Pro geen internet heeft en je kunt het probleem niet zelf oplossen, wees dan niet ontmoedigd. Er zijn genoeg opties om het probleem op te lossen en je weer online te krijgen.