Heb je problemen met het verbinden van je Toshiba desktop met het internet? Het kan erg frustrerend zijn als je niet online kunt zijn, vooral als je voor school of werk afhankelijk bent van internet. Maar geen paniek, er zijn verschillende manieren om deze situatie op te lossen. We gaan je stap voor stap begeleiden om je Toshiba desktop weer online te krijgen en te genieten van een probleemloze internetverbinding.
Ga snel naar
Toshiba desktop geen internet?
Ben je gefrustreerd omdat je Toshiba desktop geen internetverbinding heeft? Geen zorgen, we hebben hier een lijst met oplossingen die je kunnen helpen dit probleem op te lossen.
1. Controleer de verbinding
Controleer of je desktop verbonden is met het internet door naar het netwerk-icoontje rechtsonder in je scherm te kijken. Als dit icoontje geen verbinding toont, controleer dan of de kabel correct is aangesloten en probeer het opnieuw.
2. Reset het modem of de router
Als je zeker weet dat het probleem niet aan de kabel ligt, kun je het modem of de router resetten. Dit doe je door het apparaat uit te schakelen, ongeveer 30 seconden te wachten en het dan weer in te schakelen.
3. Schakel de firewall uit
De firewall op je Toshiba desktop kan soms de verbinding blokkeren. Probeer de firewall uit te schakelen om te kijken of dit het probleem oplost. Als dit het probleem oplost, kun je proberen de instellingen van de firewall te wijzigen zodat de verbinding niet meer wordt geblokkeerd.
4. Controleer de netwerkinstellingen
Controleer of de netwerkinstellingen op je Toshiba desktop juist zijn ingesteld. Ga naar “Instellingen” en zoek naar “Netwerk en internet”. Hier kun je de netwerkinstellingen controleren en wijzigen indien nodig.
5. Update de netwerkadapter drivers
Soms kan het probleem worden opgelost door de netwerkadapter drivers te updaten. Ga naar “Apparaatbeheer” en zoek naar de netwerkadapter. Klik met de rechtermuisknop op de adapter en selecteer “Stuurprogramma bijwerken”.
6. Gebruik een DNS flush
Een DNS flush kan helpen bij het oplossen van verbindingsproblemen. Typ “cmd” in het zoekvak en open de opdrachtprompt. Typ “ipconfig/flushdns” en druk op enter.
7. Controleer de proxy-instellingen
Controleer of er proxy-instellingen zijn ingesteld op je Toshiba desktop die de verbinding blokkeren. Ga naar “Instellingen” en zoek naar “Netwerk en internet”. Hier kun je de proxy-instellingen controleren en wijzigen indien nodig.
8. Schakel de energiebesparingsmodus uit
Het kan zijn dat de energiebesparingsmodus van je Toshiba desktop de verbinding blokkeert. Ga naar “Instellingen” en zoek naar “Systeem”. Hier kun je de energiebesparingsinstellingen controleren en aanpassen indien nodig.
9. Gebruik een andere browser
Soms kunnen problemen met de verbinding worden opgelost door een andere browser te gebruiken. Probeer een andere browser te downloaden en te gebruiken om te zien of dit het probleem oplost.
10. Neem contact op met je internetprovider
Als geen van deze oplossingen het probleem oplost, neem dan contact op met je internetprovider. Mogelijk is er een probleem met je verbinding en kan je provider je verder helpen.
Mogelijke oorzaken
- Wifi-router is offline.
- Internetverbinding is uitgevallen.
- Netwerksleutel is verkeerd ingevoerd.
- Netwerkadapter is beschadigd of uitgeschakeld.
- Firewall blokkeert internettoegang.
- Malware of virus op de computer.
- DNS-server problemen.
- ISP-problemen (internet service provider).
- Verouderde netwerkdriver op de computer.
- Problemen met de netwerkkabel of -poort.
Wat te doen als niets helpt
Als je er zelf niet in geslaagd bent om het probleem met je Toshiba desktop op te lossen en nog steeds geen internetverbinding hebt, zijn er nog diverse opties om het op te lossen.
Ten eerste kan je een vriend of familielid om hulp vragen. Misschien heeft diegene meer ervaring met computers en kan hij of zij het probleem snel oplossen.
Lukt het nog niet om het probleem op te lossen? Dan kan je overwegen om contact op te nemen met de klantenservice van Toshiba. Zij kunnen je eventueel stap voor stap door het probleem heen leiden.
Een alternatief is om een lokale computerwinkel te bezoeken. Daar kunnen deskundige medewerkers het probleem van dichtbij bekijken en uitzoeken wat er mis is. Het kan zo zijn dat er onderdelen vervangen moeten worden, maar deze kunnen in veel gevallen ter plekke vervangen worden.
Weet dat er altijd een oplossing is voor je probleem. Door hulp in te schakelen, kan je snel en zonder gedoe weer genieten van internet op je Toshiba desktop.